Nabór na stanowisko pracownika socjalnego
Pasłęk, dnia 12 grudnia 2023 r.
OGŁOSZENIE
Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku
ogłasza nabór na stanowisko pracy
PRACOWNIK SOCJALNY
w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
Plac Grunwaldzki 8, 14-400 Pasłęk
I. Określenie stanowiska:
PRACOWNIK SOCJALNY
II. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej
( tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 901), Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2) ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
a) pedagogika,
b) pedagogika specjalna,
c) politologia,
d) polityka społeczna,
e) psychologia,
f) socjologia,
g) nauki o rodzinie;
4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3.
- obywatelstwo polskie
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe
- nieposzlakowana opinia
III. Wymagania dodatkowe:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w pomocy społecznej;
- znajomość obsługi komputera;
- znajomość systemu POMOST;
- znajomość niżej wymienionych przepisów prawa:
- ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej
- ustawa o ochronie zdrowia psychicznego
- rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie realizacji programu wieloletniego „Posiłek w szkole i w domu”
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw,
- ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- praca socjalna;
- przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
- dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;
- pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
- inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych
- Wykonywanie innych zadań, w tym:
- współpraca przy opracowaniu założeń i materiałów niezbędnych do przygotowania lokalnych programów osłonowych, projektów socjalnych i programów realizowanych przez ośrodek w zakresie dotyczącym pracy socjalnej.
- udzielanie informacji i wydawanie opinii o sytuacji osób i rodzin korzystających ze wsparcia instytucjom do tego uprawnionym
- prowadzenie sprawozdawczości z realizowanych zadań
- udział w grupach, komisjach i zespołach zadaniowych, zgodnie z poleceniem.
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, który stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze.
- Klauzula informacyjna stanowiąca załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze.
- Oświadczenie o niekaralności załącznik nr 3.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów.
VI. Wskaźnik zatrudnienia
Informuje się kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym upublicznienie niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pasłęku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.
VII. Warunki pracy:
- Umowa na czas określony w pełnym wymiarze czasu pracy, 40 godzin tygodniowo, godziny pracy 7.30 – 15.30; przewidywany termin rozpoczęcia pracy /styczeń 2024r./
- Miejsce wykonywania pracy – teren działania Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku.
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Pracownik socjalny” w terminie do dnia 22 grudnia 2023 roku do godziny 10.00, w sekretariacie Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30)
lub przesłać pocztą na adres:
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Plac Grunwaldzki 8
14-400 Pasłęk
W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu do MGOPS.
Nie ma możliwości składania ofert pocztą elektroniczną.
Informacje dodatkowe
- Postępowanie w sprawie naboru prowadzi dział kadr MGOPS w Pasłęku.
- Informacja o naborze została ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku, na stronie internetowej MGOPS ( http://www.paslek.naszops.pl)
- Informacja o wynikach naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej MGOPS, na tablicy ogłoszeń w siedzibie MGOPS w Pasłęku.
Kierownik
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku
Agnieszka Pocełujko
Załączniki:
- załącznik nr 1 - kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- załącznik nr 2 - klauzula informacyjna,
- załącznik nr 3 – oświadczenie o niekaralności.