Nabór
Kierownik Miejsko -Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy w M-GOPS w Pasłęku: pracownik socjalny ds. osób starszych i z niepełnosprawnością
Miejsce pracy: Pasłęk
Jednostka: Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Ogłoszono dnia: 16 września 2018 r.
Zlecający: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pasłęku
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2018r., poz. 1508 z późniejszymi zmianami), tzn. osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
- posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
- ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna;
- do dnia 31 grudnia 2013r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
- pedagogika,
- pedagogika specjalna,
- politologia,
- polityka społeczna,
- psychologia,
- socjologia,
- nauki o rodzinie
- przed wejściem w życie ustawy, była zatrudniona na stanowisku pracownika socjalnego na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowuje uprawnienia do wykonywania zawodu;
- przed dniem 1 maja 2004r. ukończyła studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia;
- przed dniem 1maja 2004r. rozpoczęła studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie a następnie uzyskała dyplom na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia;
2. obywatelstwo polskie
3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe
5. nieposzlakowana opinia
b. Wymagania dodatkowe podlegające ocenie:
-
znajomość niżej wymienionych przepisów prawa:
-
ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej
-
ustawa o ochronie zdrowia psychicznego
-
rozporządzenie o środowiskowych domach samopomocy
-
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 2006r. w sprawie realizacji programu wieloletniego „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania”
-
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
-
znajomość obsługi komputera
-
znajomość systemu POMOST
-
doświadczenie w pomocy społecznej ( staż, praktyki)
-
potencjał kandydata w zakresie kwalifikacji i cech osobowości niezbędnych do prawidłowego, samodzielnego wykonywania zadań na stanowisku ,którego nabór dotyczy. Preferowane cechy kandydata: odpowiedzialność, samodzielność, komunikatywność, szczególnie z osobami starszymi,
Preferowane będą osoby posiadające 2 letni staż pracy
-
Zadania wykonywane na stanowisku pracownika socjalnego ds. osób starszych i z niepełnosprawnością :
-
Znajomość przepisów i aktualnych aktów prawnych związanych z zakresem wykonywania obowiązków
-
Prowadzenie pracy socjalnej wśród podopiecznych
-
Terminowe i rzetelne sporządzanie dokumentacji i prowadzenie postępowań administracyjnych
-
Prowadzenie wywiadów środowiskowych oraz wydawanie decyzji i przyznawanie świadczeń w formie: usług opiekuńczych, kierowania do DPS, kierowania do ŚDS, udzielania pomocy osobom potrzebującym
-
Nadzorowanie i kontrolowanie wykonywanych usług na rzecz świadczeniobiorców pod względem ich jakości i zgodności z wydanymi decyzjami oraz zawartymi umowami między tut. Ośrodkiem a wykonawcą usługi;
-
Sporządzanie analiz, sprawozdań, rozliczeń oraz nadzór nad prawidłową realizacją budżetu w zakresie wykonywanych zadań;
-
Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyna trudnej sytuacji życiowej;
-
Pomoc w uzyskaniu poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
-
Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
-
Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa;
-
Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
-
Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór:
a) praca biurowa, przy komputerze
b) świadczenie pracy socjalnej w środowisku
c) bezpośredni nadzór pracy opiekunek środowiskowych
c) zatrudnienie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 do 15.30
IV. Wskaźnik zatrudnienia
Informuje się kandydatów, że w miesiącu poprzedzającym upublicznienie niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pasłęku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.
V. Wymagane dokumenty:
-
List motywacyjny.
-
Życiorys ( curriculum vitae ).
-
Kserokopie świadectw pracy w rozumieniu ustawy Kodeks pracy, potwierdzające przebieg całej pracy zawodowej, potwierdzone za zgodność z oryginałem w sekretariacie MGOPS w Pasłęku lub notarialnie, a w przypadku pracy aktualnie wykonywanej – zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia.
-
Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie wyższe oraz kwalifikacje potwierdzone za zgodność z oryginałem w sekretariacie MGOPS w Pasłęku lub notarialnie.
-
Kserokopie poświadczające inne uprawnienia, umiejętności, kwalifikacje itp., potwierdzone za zgodność z oryginałem w sekretariacie MGOPS w Pasłęku lub notarialnie.
-
Wypełniony kwestionariusz osobowy – druk dostępny w w sekretariacie MGOPS w Pasłęku lub do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Pasłęku (w zakładce „Ogłoszenia o naborze na wolne stanowiska pracy”).
-
Podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
-
Podpisane przez kandydata oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dla kandydata na wolne stanowisko dotyczącą zakresu przetwarzania jego danych osobowych dla potrzeb rekrutacji - druk dostępny w sekretariacie MGOPS Pasłęk lub do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Pasłęku (w zakładce j.w.)
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i życiorys (CV) powinny być opatrzone klauzulą:
Klauzula zgody
Zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. ( Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 ) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
-
Do 27 września 2018 r., do godz. 11.00.
-
Aplikacje, które wpłyną po określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą rozpatrywane.
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pasłęku Pl. Grunwaldzki 8 14-400 Pasłęk lub składać osobiście w sekretariacie MGOPS w Pasłęku w zamkniętej kopercie opatrzonej adnotacją: „Dotyczy naboru na stanowisko pracownika socjalnego w MGOPS w Pasłęku”.
-
Nie można złożyć dokumentów w formie elektronicznej.
-
Złożone dokumenty aplikacyjne nie podlegają zwrotowi
VII. Informacje dodatkowe
-
Postępowanie w sprawie naboru prowadzić będzie komisja konkursowa powołana przez Kierownika M-GOPS w Pasłęku.
Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności, zawartości i formy dokumentów aplikacyjnych z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
W wyniku analizy dokumentów komisja rekrutacyjna wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania niezbędne i złożyli w sposób prawidłowy wymagane dokumenty aplikacyjne, określone w ogłoszeniu o naborze.
-
Wytypowani kandydaci zostaną pisemnie lub telefonicznie powiadomieni o terminie i miejscu konkursu na wyżej wymienione stanowisko ( rozmowa kwalifikacyjna i test )
-
Informacja o konkursie została ogłoszona na stronie internetowej MGOPS (www.naszops.pl), na tablicy ogłoszeń w siedzibie M-GOPS w Pasłęku, na stronie internetowej MGOPS ( http://www.paslek.naszops.pl) oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku (http://bip.paslek.pl) w zakładce „Ogłoszenia o naborze na wolne stanowiska pracy”.
-
Informacja o wynikach naboru, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, będzie umieszczona na stronie internetowej MGOPS, na tablicy ogłoszeń w siedzibie M-GOPS w Pasłęku oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pasłęku
Kierownik
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pasłęku
Agnieszka Pocełujko
ób starszych i niepełnosprawnych